Portræt nu - for børn 2017

Virtuel udstilling

Tre piger fra Billedskolen i Ulstrup udstiller fra 23. maj på Nationalhistorisk Museum i Hillerød, men alle eleverne fra Billedskolens Hold 2, har de indsendt et portræt til konkurrencen ”Portræt Nu”. Vi indsendte 18 gode portrætter, som du her har mulighed for at se.

Eleverne på Billedskolen i Ulstrup har haft frie hænder til at vælge hvilket format og i hvilket materiale, de ville udføre deres portræt. Det betød, at stort set alle billedskolens materialer var i brug i den periode, der blev arbejdet med portrætter.

”Portræt Nu” er en landsdækkende konkurrence, som er udskrevet i et samarbejde mellem Nationalhistorisk Museum på Frederiksborg Slot og DR.

De færdige portrætterne blev d. 1. marts sendt til Frederiksborg Slot, hvor en professionel jury, vurderede dem. Juryen bestod af billedkunstner Peter Carlsen, DR Ultra-vært Tommy Zwicky og museumsdirektør Mette Skougaard.
Maria Boye Madsen modtog en særpris for sit  portræt, mens Laura Pallesgaard og Sabrina Ertner også har fået deres malerier med på udstillingen på Nationalhistorisk Museum.